Tak se na to podívejme jinýma očima. Hlavně na řazení reklam, co mají na svědomí lidé, kterým to asi moc nemyslí. O tom ta švanda ale je. Takže hned první příklad: pořad o vaření (je jich spousta) doporučoval mimo jiné recept na výživný vitaminový nápoj. Pijme ho hodně a často. Budeme pak zdraví, jako řípa. Konec pořadu a následná reklama, jak se poprat s inkontinencí, rozuměj nechtěnému úniku moči. Prostě si spoďáry pořádně vycpat doporučenou proprietou. To se jeden pousměje. Zrovna tak jako účinkující v reklamě. Blažený ksichtík, jaké má teď ve spoďárech sucho a...Raději dost.
Dálkáčem proto přepneme na jinou televizi. Třeba na komerční. (taky už je jich spousta), kde zrovna chválí výkon nějakého sportovce. Ten je udýchaný, ale šťastný. Zdraví slouží, unese i nějakou tu medaili, co mu za ten výkon dajli. Konec sportovního spotu, následuje reklama. Na přípravek pro zdravé klouby. Na boj s artrózou. Účinkující se nejdřív šklebí bolestí, pak mu září oči. Asi ten zázračný prostředek do sebe házel po lopatách a bude odteď postrachem olympiád. Kdo má artrózu, ví, že je to pitomost a past na prachy. Rozpadající se kloub už nic nezachrání. Kdo říká že ano, trpí sugescí a nevěří tomu ani ortopéd.
No nic, zase přepněme jinam. Třeba zase na nějakou tu komerční stanici. Tam je vždy víc reklam, než nápadů ve štábu Milionu chvilek. Stanice nabuší reklamy úplně do všeho a je jí úplně šumák, zda konvenuje s daným pořadem. Někdo tam v tom spotu zrovna lidi nabádal, aby se ve vánočním čase opět chytli za srdce a kvůli sociálně slabším sáhli hlouběji do peněženek. Doják skonči a sakryš, za chvíli na jiné stanici poběží prima film! Blik a tam zpráva, že někde vykradli pokladničky na dobročinné příspěvky. Plné pokladničky, jak jinak. To sice k smíchu není, ale někdo se tak jako tak na chvíli napakoval. Úsměv zase nejde tak úplně potlačit.
Chtělo by to už nějaké skutečné programové pohlazení. Výborně, dálkáč naladil Toulavou kameru. Výlety do regionů, tamní kultury a lidové tvořivosti. Krásné divácké toulání. Konec pořadu a dálkáč zase v ruce. Cvak a ejhle - na jisté stanici běží zpravodajská pátrací relace o ztracenci, který se domů nevrátil už čtyři dny. Když si vše výše uvedené sestavíte v jeden obraz, silvestrovská televizní zábava proti tomu nabídne možná zase jen nudu. Tak slunce v duši a místo čučky na bednu raději poslouchejte rádio.