Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Už jsem to tady k jednomu blogu uváděl, ale sedí to jako poklice na hrnci i dnes;-D

John Swinton (1829-1901) byl skotsko-americký novinář, vydavatel novin a řečník. Největší vliv získal jako hlavní redaktor New York Times. Prohlásil při přípitku v roce 1883 na večírku, pořádaném při příležitosti zahájení vydávání jeho vlastních novin :

„Něco takového jako nezávislé noviny v Americe našich časů neexistuje. Vy to víte, a i já to vím. Žádný z vás se neodváží psát svoje skutečné názory a kdybyste se odvážili, věděli byste předem, že se tyto v novinách neobjeví. Já jsem pravidelně placený za to, abych držel svoje skutečné názory mimo noviny, pro které pracuji. A vy ostatní jste placení podobně za to stejné a každý z vás, který by byl tak hloupý, že by psal to, co si skutečně myslí, svoje skutečné názory, by se ocitl na dlažbě a hledal by si nové zaměstnání. Kdybych dovolil, aby se můj skutečný názor objevil v nějakém čísle mých novin, do 24 hodin ztratím své zaměstnání.

Zaměstnáním novinářů je ničit pravdu, otevřeně a bezostyšně lhát, překrucovat pravdu, pomlouvat, podlézat a lísat se k těm co nás platí a za svůj denní chléb zaprodat svoji vlast a svoji rasu. Vy to víte, já to vím, tak potom co je to za hloupost, vzájemně si připíjet na nezávislý tisk? My jsme nástroje a vazalové boháčů, kteří jsou v pozadí. My jsme jejich panáci, které oni dirigují a my tancujeme jako jejich loutky na špagátech. Náš talent, naše schopnosti a naše životy jsou kompletně majetkem jiných. My jsme intelektuální prostitutky.“

Odkaz na zdroj:

http://www.blatantpropaganda.org/propaganda/articles/journalists-are-intellectualprostitutes-says-John-Swinton-of-the-New-York-Times.html

0 0
možnosti

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS